Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak rozpocząć reklamę sklepu lub strony www w internecie?
Autor Wiadomość
stronyireszta Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 2
Dołączył: 10.2019
Reputacja: 0
Post: #1
Jak rozpocząć reklamę sklepu lub strony www w internecie?
Reklama firmy w internecie to proces. Efekty nie przychodzą od razu i zwykle nie zależą od jednego czynnika – są natomiast efektem wielu czynników działających jednocześnie. Jak reklamować firmę w Sieci, aby ta reklama była skuteczna?

Pierwszy czynnik: strona internetowa bądź sklep. Trzeba wiedzieć, jak stworzyć stronę www lub sklep, aby wpływał na wyniki kampanii reklamowej w pozytywny sposób.

Przykładowo: oprawa graficzna sklepu internetowego. Czy wiesz, że internauta, który jeszcze nie zna Twojej marki, w trakcie pierwszej wizyty w sklepie ocenia Cię na początku tylko i wyłącznie na podstawie jakości oprawy graficznej? Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że nasze mózgi są w stanie wyrobić sobie zdanie na temat strony internetowej w ciągu 50 milisekund! W tym czasie powstaje pierwsza decyzja internauty: zostaję czy wychodzę, znajdę tu to, czego szukam, czy nie znajdę.
Tak, internauci podejmują decyzję o opuszczeniu sklepu jeszcze zanim zapoznają się z ofertą. Czy to wystarczający dowód na to, że o oprawę graficzną sklepu trzeba zadbać? Trzeba wiedzieć, jak stworzyć oprawę graficzną sklepu, aby internauta chciał poświęcić nieco więcej czasu na zapoznanie się z ofertą.

Kolejnym przykładem tego, co wpływa na skuteczność reklamy w internecie od strony serwisu, który reklamujemy, może być landing page – strona, na którą trafia („ląduje”) internauta po kliknięciu w reklamę, np. baner na Facebooku.. Landing page musi kontynuować obietnicę z kreacji reklamowej – pociągnąć dalej myśl, zaoferować kolejny krok. Ile razy spotykamy reklamę, która zwraca naszą uwagę np. na konkretny produkt, po czym po kliknięciu jesteśmy przenoszeni do strony głównej sklepu zamiast do konkretnej kategorii produktów. Zupełnie tak, jakby właściciel sklepu chciał powiedzieć: „To teraz sobie, internauto, szukaj”. A im więcej kliknięć dzieli internautę od zakupu, tym mniejsza szansa, że do tego zakupu w ogóle dojdzie!

Jak widzisz, sama budowa strony internetowej czy sklepu online jest niezwykle istotna. Zachęcam Cię więc do zapoznania się z tym jak je stworzyć:

Masz już serwis www. Czas na reklamę
Stworzenie serwisu (strony www lub sklepu internetowego) to, oczywiście, dopiero początek działań marketingowych. Teraz musimy się zastanowić, jak reklamować naszą ofertę, jak znaleźć i zdobyć klientów.
Dla bardzo wielu firm bardzo dobrym pomysłem ma początek działań reklamowych online jest pojawienie się w wyszukiwarce Google. Niekoniecznie musi to od razu oznaczać korzystanie z Google Ads lub pozycjonowania serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Czasami wystarczy dodać swoją ofertę do serwisów, które już pojawiają się w Google po wpisaniu fraz, które nas interesują: portali z ogłoszeniami lub forów internetowych.

Drugim podstawowym krokiem, jaki dobrze jest podjąć aby zdobyć pierwszy ruch w stronie www lub sklepie jest stworzenie profili społecznościowych (na Facebooku, Instagramie, Youtube lub w dowolnym innym miejscu, w którym przebywają nasi potencjalni klienci). Jednak na samym stworzeniu profili nie należy poprzestać – ważne jest, żeby aktywnie ten profil rozwijać i promować, dopiero wtedy będzie firmie przynosił korzyści w postaci klientów.

Jednak, choć reklama w internecie za darmo jest możliwa, najefektywniejszą formą reklamy jest reklama płatna. Nie daje ona zwykle efektów od razu, ale gdy nauczymy się promować za pomocą danego płatnego kanału reklamowego (na przykład Facebooka) – wtedy docenimy siłę takiej formy promocji. Reklama płatna jest bowiem dużo szybsza i bardziej skalowalna, a to dlatego, że bezpłatne formy reklamy zwykle wymagają naszego czasu i uwagi – musimy „ręcznie” promować stronę/sklep i mozolnie zdobywać każde kolejne zlecenie. A to trwa, więc może i jest dobre na początek, ale na dłuższą metę może się nie sprawdzić.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o formach reklamy w internecie, przeczytaj wpis Jak reklamować firmę w internecie.

Ile kosztuje reklama w internecie? Nie ma na to pytanie jednoznacznych odpowiedzi, ale kilka rzeczy jest prawie pewnych:
im lepszą zaproponujemy ofertę, tym koszt kampanii reklamowej będzie niższy, bo łatwiej będzie przekonać potencjalnych klientów do zakupu

Gdy już wiesz, jak dobrze stworzyć sklep internetowy albo stronę www i wiesz, jak reklamować firmę w internecie – pozostaje już „tylko” rozwijać firmę: dopracowywać reklamę, ofertę, obsługę klienta, itd.
11-02-2019 09:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:

Kontaktfree4u.pl :: Strona głównaWróć do góryWróć do forówWersja bez grafikiRSS